Četiri fizičke prednosti koje donosi bilingualnost

Znanstvenici na čelu s Thomasom Bakom, znanstvenikom Sveučilišta u Edinburghu su proučavali ukupno 650 ljudi te su shvatili da promjene u riječima, gramatičkim strukturama te zvukovima kojima se pojedine riječi izgovaraju predstavljaju prirodnu vježbu za mozak zahvaljujući kojoj su ljudi otporniji na različite simptome demencije.

T. Bak je izjavio “naša istraživanja pokazuju da višejezičnost možda ima jači utjecaj na demenciju nego bilo koji do sada poznati lijek”.

Poznato je da poznavanje više od jednog jezika ili bilingualnost može donijeti razne prednosti; može vam pomoći pri zapošljavanju, stvoriti nove poslovne mogućnosti, omogućiti da bolje provedete odmor u inozemstvu i slično.

Poznato je i da djeca koja odrastaju u kućanstvima gdje se govore dva različita jezika stječu kulturološke i socijalne prednosti, jedinstven pogled na različite kulture te odmalena njeguju afinitet prema jezicima.

Međutim manje je poznato da su učenje i korištenje stranog jezika je 'tjelovježba' za čovjekov mozak.

Koristi bilingualnosti se kreću od povećane kreativnosti sve do odgađanja Alzheimerove bolesti, što svakako predstavlja ozbiljan razlog zbog kojega bi svatko trebao razmišljati o tome da krene s učenjem drugog ili čak i trećeg jezika!

No nedavno su znanstvena istraživanja potvrdila da višejezičnost također donosi i zdravstvene prednosti. Konkretno, kod osoba koje poznaju dva ili više jezika, simptomi demencije (senilnost, teškoće u razumijevanju okoline i planiranju…) povezani s Alzheimerovom bolešću mogu se odgoditi zahvaljujući procesima u mozgu koji se aktiviraju kad osoba “prelazi” s jednog jezika na drugi.

Poznavanje više jezika može fizički izmijeniti čovjekov mozak.

Bilingualne osobe imaju gušću sivu tvar u cetrima za jezik nego li monolingualne osobe.

Bilingualne osobe mogu se lakše usredotočiti na dva zadatka istovremeno.

Bilingualne osobe imaju sposobnost kvalitetnijeg analitičkog razmišljanja.

Dijelovi mozga bilingualnih osoba u kojima su smješteni centri za pamćenje, razmišljanje i planiranje veći su od onih u monolingualnih osoba.